- Rýchle začatie procesu - šetrí sa čas s vyhľadávaním a výberom vhodného pracovníka, pretože dočasní manažéri majú veľa skúseností a znalostí. Dočasný manažér sa môže ihneď venovať danej problematike, pre ktorú bol do firmy najatý.
- Odbúrava sa množstvo formalít súvisiacich s ukončením riešenia danej úlohy
- Rýchle dosiahnutie výsledkov - dočasní manažéri sú maximálne kvalifikovaní ľudia na pozície, na ktoré boli najatí a zameriavajú sa na najrýchlejšie dosahovanie výsledkov
- Iný pohľad na riešenia - dočasný manažér prináša na základe svojich skúseností externý pohľad do firmy, dokáže prenášať široký záber skúseností a znalostí do svojho pracovného tímu. Dočasný manažér nepomáha iba radami či odporúčaniami, ale berie na seba plne zodpovednosť za implementáciu riešení
- Dočasný manažment umožňuje jasne definovať kľúčové ciele, pravidelne sledovať ich dosiahnutie a takisto merať výkonnosť.